Koekjes bakken

En dan zit je ineens met TWEE peuters van bijna twee op een regenachtige dag binnen.
Mijn zus heeft griep, dus haar kleine drop zat ook hier.
En wat doe je dan?
Duplo, kleuren, met ballonnen spelen, tafels tot tentje ombouwen, toch door de plassen banjeren….
En koekjes bakken…

Misschien was het toch  niet zo’n goed idee omdat vlak voor de lunch koekjes te bakken.
Ik gok dat een kwart van het deeg in hun mondjes is beland voordat de koekjes in de oven gingen. En het heeft nog lang geduurt voordat ze ervan gingen eten.
Het leek ook wel heel erg op brooddeeg🙂

Tip:
– De nijntje koekjesvormpjes heb ik gekocht op Ebay. Met de zoekterm ‘Miffy Cookie cutters’ kom je een aantal verschillende tegen.
Je kan het ook proberen bij webshop van patchshopgirl.nl.

Mijn recept voor een grote bakplaat koekjes:
Ingredienten
200 gram roomboter
1 ei
400 gram pateserie patentbloem
200 gram poedersuiker
En mijn niet-zo-geheime ingredient: 1 eetlepel custardpoeder.

Bereiding
Laat alle ingredienten op kamertemperatuur komen.
Verwarm de oven op 180 graden.
Meng alle droge ingredienten met de boter. lekker met je handen kneden!
Meng daarna het ei er doorheen. Het deeg is dan nog wat nattig.
Laat dan even een uurtje staan.

Bak de koekjes ongeveer 12 minuten in het midden van de oven.

What’s next? Nog meer ideeen voor een regenachtige ochtend met twee peuters van bijna 2?

2 responses to “Koekjes bakken

  1. Hoi,

    Heb een vraagje het is mijn niet gelukt om bij ebay te bestellen nijntje koekjes vormpjes. Kunt u mijn miss heel graag helpen.

    gr.

Leave a Reply

