Zelf Vingerverf maken

Regelmatig gaat er ook wel eens iets mis met mijn gefreubel.
Deze week heb ik geprobeerd zelf vingerverf te maken van maizena, suiker, zout, water en eetbare kleurstof.
Deze recepten zie je veel op internet staan, dus het leek me leuk om te proberen.
Het resultaat zag er goed uit. Ook op de foto als je het mij vraagt.

Je hebt maar heel weinig kleurstof nodig om fel gekleurde verf te krijgen.

Tot dat we gingen verven. Toen bleek de substantie een soort gekleurde behangplaksel te zijn, wat niet echt een kleurtje afgeeft op papier.
Mijn kleine drop maakte dat allemaal niet uit. Die vond de substantie geweldig om mee te spelen. Die vermaakte zich wel:-)

Ik ga in ieder geval opzoek naar een nieuw recept. Als ik er weer 1 heb gevonden, plaats ik hm hier.
Ik denk dat ik de volgende keer verf op basis van bloem ga proberen.
Of hebben jullie nog andere ideeen?

P.S. Hier staat mijn resultaat van vingerverf op basis van bloem!!!

Leave a Reply

