Mini cupcake traktatie

Een weekend van verjaardagen.
Vandaag ben ik jarig, maar doordat die kleine drop morgen jarig is, verdwijnt mijn verjaardag een beetje naar de achtergrond. Op zich niet zo heel erg, want ik hou toch niet zo van al die aandacht. Maar van het weekend in ieder geval wel een gecombineert feestje.

Vandaag trakteert Kleine drop op de creche.
Hij zit op een creche waar wel gewoon eigen fabricaat meegenomen mag worden, en wat dan op de groep wordt opgegeten.
Zo’n gelegenheid laat ik natuurlijk niet voorbij gaan, dus ik heb mini-cupcakes gemaakt.
En omdat ik zelf zo van duckies hou, krijgen al zijn vriendjes en vriendinnetjes ook nog een badeendje mee naar huis.

Ik heb de mini-cupcakes ‘gedecoreerd’ met gekleurd beslag (zie onderstaande foto) en daarna gebakken.
Zoals je kunt zien op de eerste foto lijkt het eindresultaat helemaal niet op de eerste tekeningen🙂
Maar ach, ik freubel wat af met koken, en als iets niet helemaal wordt wat ik ervan verwacht, heb ik er in ieder geval van geleerd.
En de cupcakes zijn wel erg vrolijk geworden.

Tips voor als je het zelf gaat doen:
– Gebruik silicone cupcake vormpjes. Dan hoeven de peuters niet te gaan peuteren aan papieren vormpjes.
– Kleur beslag met eetbare kleurstof en doe het in een ziplock zakje.
– Knip een heel klein puntje van het zakje, zodat je mooie dunne lijntjes krijgt.
– En teken alleen streepjes met gekleurd beslag, dan maakt het minder uit als het uitloopt.
– Zorg voor wat vloeibaar beslag. Ik heb een tijdje geleden al een proefbaksel gemaakt met een wat vloeibaar beslag en dit is was het resultaat:

Leave a Reply

