Regenboogcake

Gisteren hebben we twee verjaardagen in één gevierd.
Kleine drop is gisteren 2 geworden en ik heb eergisteren een jaartje ouder geworden.

Uiteraard heb ik voor de visitie cake en cupcakejes gebakken.
Met de cupcakes heb ik hetzelfde gedaan als afgelopen week op de creche. Die heb ik gedecoreerd met gekleurd beslag.
Van de cake heb ik een regenboogcake gemaakt.
Ik dacht dat ik weer een ‘space’cake zou krijgen met alle kleurtjes doorelkaar, net als een paar weken terug bij het proefbaksel:
Ik heb ook deze keer weer keurig laagjes gemaakt.
Het enige verschil is dat ik vorige keer een kant-en-klaar cakebeslag van de supermarkt heb gebruikt en deze keer mijn beslag helemaal zelf heb gemaakt.

Ik hoor wel eens dat kinderen bij traktaties met een appel of een plakje cake geen genoegen meer nemen. Misschien dat ze deze cake wel spannend genoeg vinden? Hmmm, als die kleine drop wat ouder is, zullen we zien.

Vraagje:
Heeft iemand een idee, waarom die de cake de ene keer wel uitloopt en de andere keer niet?

Recept:
– 250 gr boter op kamertemperatuur
– 250 gr poedersuiker
– 250 gr zelfrijzend bakmeel
– 2 middelgrote eieren op kamertemperatuur
– 1 eetlepe custardpoeder
– 4 eetlepels melk

Meng alle ingredienten (zonder de melk) met een handmixer goed doorelkaar.
Voeg de melk toe en meng ook dit.
Verdeel het beslag over bakjes en voeg voedingskleurstof toe.
Schep het beslag in de ingevette cakevorm.
Bak het geheel ongeveer 50 minuten in een voorverwarmde oven van 170 graden.

Tips:
– Maak het laagje met een silicone spatel een beetje egaal voordat je het volgende laagje aanbrengt.
– Je kan de verschillende kleurtjes in ziplock zakjes doen, waardoor je
– Waarbij je oven bij koekjes beter te hoog kan staan, dan te laag; moet je oven bij cake beter te laag staan dan te hoog. Dan kan de cake langzaam garen.

2 responses to “Regenboogcake

Leave a Reply

