Chocolademelk lollies/ hot cocoa lollypops

Je kan in de koffie- en delicatessewinkel van die leuke choco lollies kopen om zelf chocolademelk mee te maken.
Wij hebben ze ook wel eens in huis gehad. Erg lekker, want je warmt melk op en doet daar echte-chocolade -aan-een-stokje in, en roeren maar.
Deze stokjes vind ik eigenlijk best prijzig én ik vind het leuk om te experimenteren, dus ben ik ze zelf gaan maken met kaneel en gember.

Ik heb pure chocolade gesmolten en ‘gekruid’.
De chocolade sticks uit de winkel zijn zo’n 30 gram.
Ik heb 200 gram chocolade voor zes vormpjes gebruikt.
100 gram heb ik gekruid met kaneelpoeder en 100 gram heb ik aangevuld met een halve theelepel vers geraspte gember.
Dit heb ik in mini-cupcakevormpjes gegoten.
Voor dat ik de lolliestokjes erin heb gestoken heb ik met eetbare inkt wat op het stokje geschreven.
Vervolgens heb ik het 5 uur rustig laten staan om uit te harden.

Tips voor als je het zelf gaat doen:
– Als je het cadeau wilt geven kun je heel goed papieren cupcakevormpjes gebruiken.
– Zet de papieren cupcakevormpjes wel in een cupcakeblik voordat je de chocolade erin giet.

Like me op Facebook of volg me op bloglovin om instant berichten te krijgen van nieuwe fun food ideeen!

Please give me a “like” on Facebook or follow me on bloglovin to get instant notifications of new fun food ideas!

Hot cocoa lollypops
You can buy expensive lollipops to make hot cocoa in giftstores.
But you can make them yourself very easily.
Just melt the chocolate, (if you want you can spice them with cinnamon of ginger).
Pour the chocolate in the moulds.
I used less than 30 gram of chocolate per mould.
Pop the lollypop sticks in before the chocolate becomes solid again.
Store in a airtight container.

Tip:
– Use paper cupcake cups if you want to use them as a gift.

4 responses to “Chocolademelk lollies/ hot cocoa lollypops

    • Zeker weten! Ik ben graag mijn eigen proefkonijn.
      Weet alleen niet hoelang de gember-choco houdbaar gaat zijn, omdat ik verse gember heb gebruikt. Maar ze zijn toch al op🙂

Leave a Reply

