gedroogde mango/ dried mango

Na het succes van de appelchips, ben ik gaan experimenteren met ander fruit. En niet altijd met succes.
De stoofpeer vond ik gedroogd qua structuur niet lekker.
De mango is ook niet helemaal geworden zoals ik het voor ogen had.
Deze was weliswaar heerlijk van smaak, maar het resultaat van de gedroogde mango en de mango fruitleather ziet er niet uit.

Omdat het zo lekker smaakt zet ik hier wel mijn tips neer, voorals je het zelf gaat doen.
– snij de mango in dunne plakken. De dunne plakken zijn beduidend beter gelukt dan de dikke plakken.
– gebruik verse mango. Mijn mango’s waren niet allemaal zo rijp, dus die heb ik eerst een nacht in suikerwater laten trekken.
Het suikerwater heb ik met een verhouding van 1/3e suiker en 2/3e water gemaakt, zodat de mango net onder water stond.
– droog de mango zo’n 8 uur lang op 65 graden in de oven.
– bewaar je mango na afloop in de koelkast.

Dried mango

After the succes of my applecrisps a few days ago, I dried to dry mango.
It didn’t turn out the way I hoped. The taste of the dried mango is great, but it doesn’t look appealing: the mango fruitleather ended up looking like some kind of mashed sweet patato.
Because it did taste good, here are my tips for drying mango:
– make thin slices,
– use ripe mango, or leave them in sugarwater overnight.
– keep the dried mango in the refrigerator.

Leave a Reply

