Chocolade chips/ Chocolate crisps

Hebben jullie ook altijd zoveel chocolade(letters) over na de sinterklaas.
Na een tijdje kan ik toch echt geen ‘gewone’ chocolade meer zien. Inmiddels heb ik al een aantal dingen gemaakt met dit soort restchocolade. Zie ook mijn eerder posts over  chocolademelk lollies en chocolade bakjes.
Maar de grootste hit thuis is de chocolade chips! Koekjes zonder bakken!

Ken je die crispie chocolade chips uit de bioscoop nog?
Die kun je ook heel makkelijk thuis maken.
Het enige wat je hoeft te doen is chocolade te smelten in de magnetron en te mengen met cornflakes.

Het recept:
– chocolade melk of puur, 1 hand vol
– chocolade wit, 15 gram
– cornflakes, 2 handen vol
– rozijnen voor een extra bite.

Smelt de chocolade op 600 watt in de magnetron, maar wel elke minuut even roeren.
Voeg naar smaak wat rozijnen toe en roer alles goed door.
Voeg cornflakes toe, en blijf omscheppen totdat alle cornflakes met de chocolade gecoat is.
Spreid de cornflakes met een lepel uit over een bakplaat. Individuele rotsjes worden te massief.
Smelt de witte chocolade en verdeel die over de uitgespreide cornflakes.
Laat een paar uur rusten om weer hard te worden.
Breek de chocochips in stukken en doe in een luchtdichte bak.

Ik heb ook een keer geprobeerd om cornflakes rotsjes te maken (zoals pindarotsjes), maar die werden te solide.

Like me op Facebook of volg me op bloglovin om instant berichten te krijgen van nieuwe fun food ideeen!

Please give me a “like” on Facebook or follow me on bloglovin to get instant notifications of new fun food ideas!

Chocolate crisps
Sinterklaas is a typical Dutch holiday. Kids get present from a Saint and his helpers. we eat a lot of winter seasoned cookies and give each other lots of chocolate.
What do you do with those amounts of chocolate, when you are fed up with ‘normal’ chocolate?
See my earlier posts about the hot cocoa lollipops and chocolate cups. But the biggest hit here are the chocolate crisps!
Do you know the chocolate crisps in the movie theatres?
It is really easy to make them yourself.
Melt the chocolate in the microwave, add some raisins, add cornflakes. Stir gentile until all the cornflakes is covered with chocolate.
Spread on a baking tray en leave it to cool down.
Afterwards you can break it into pieces.

I also tried to make cornflakes rocks (like peanut rocks), but they became to solid.

Visit thecsiproject.com

6 responses to “Chocolade chips/ Chocolate crisps

    • Hai Gerry,
      Goeie vraag. Daar was ik in het begin ook bang voor.
      Ze worden iets slap net na het maken, maar na het stollen van de choco merk je daar niks meer van.
      Groetjes,
      Maaike

  1. Wat een heerlijke site!! Ik zit watertandend te lezen – en de eerste creatie staat in de oven… ben benieuwd!

Leave a Reply

