Pittige knoflookolie/ spicy olive oil

Voor de kerst ga ik aan mijn familie een aantal zelfgemaakte culi cadeau’s geven. De eerste is pittige knoflookolie van gebakken knoflook.
I’m making a few edible gifts for my family this Christmas.  The first one is spicy olive oil with fried garlic.

Voor de kerst ga ik aan mijn familie een aantal zelfgemaakte culi cadeau’s geven. Dingen waar liefde en aandacht in zit. Vooral dingen die ik zelf leuk vind om te maken En lekker vind om te eten of drinken. En aangezien dit blog wordt meegelezen door mijn familie, ga ik dus niet vertellen voor wie wat is🙂

Hierbij het eerste recept: pittige knoflookolie
Deze moet je echt vantevoren maken omdat je de olie de olie minimaal een week de tijd moet geven op smaak te komen

Recept:
– 150 ml milde olijfolie
– 2 rode pepertjes
– 3 tenen knoflook

Bereiding:
– Was de pepertjes goed onder de kraan.
– Snipper één pepertje en de teentjes knoflook.
– Bak de peper en knoflook 3 minuten in olijfolie.
– Laat dit afkoelen en  doe alles in een flesje.
– Giet de olijfolie erbij.
– Doe het andere pepertje ook in de fles als decoratie.
– Laat de olie minimaal 2 dagen op smaak komen.

Tip:
– Bewaar de olie in de koelkast
– Wil je meteen op de hoogte zijn van mijn nieuwste post, volg dan mijn facebook.

EN: Spicy olive oil

I’m making a few edible gifts for my family this Christmas.
No, I’m not going to tell you what gift is for who, because that same family is following my blog.

This is the first recipe: spicy olive oil
Ingredients:
– 150 ml olive oil,
– 2 small red peppers
– 3 cloves of garlic

– Wash the peppers really well.
– Cut one pepper and all the garlic in small pieces.
– Fry the pepper and garlic in a baking pan for 3 minutes and let it cool down

– Put it in a bottle, and pour the olive oil in.
– Put in the whole pepper as decoration.

Tips:
– Make it at least 2 days in advance so the olive oil can pick up the flavours.
– Keep the oil in the refregerator
– If you want the latest updates of my blog: follow my facebook!

6 responses to “Pittige knoflookolie/ spicy olive oil

Leave a Reply

