Peperketting/ pepper garland

Vandeweek heb ik met mijn kleine drop een peperketting gemaakt van de pepers die ik van het avondeten overhad. Meteen goed voor voor zijn motoriek.

Last week my toddler and I made a pepper garland with the leftover peppers. Good for practicing fine motorskills.
Pepers drogen is een goede manier om overgebleven pepers te conserveren. En het staat nog eens decoratief ook.
Mijn kleine drop houdt van knutselen en van koken dus hij zat meteen aan tafel toen ik de spulletjes klaar legde. Hij vond het heerlijk om te helpen.

Ik heb hem een stompe naald laten gebruiken, maar het blijft een naald, dus je moet er wel de hele tijd bij blijven.
Voor hem was het makkelijker om de naald in een liggend pepertje te prikken, dan er een pepertje vast te houden. Het ligt een beetje aan de leeftijd van het kind denk ik.
En toen ie het prikken zat was, vond hij het erg leuk om de peper -die ik doorgeprikt had- te rijgen aan het touwtje.

Tips als je het zelf gaat doen:
– Zorg dat je droog brood of witte rijst in de buurt hebt voor het geval dat je peuter besluit een peppertje op te eten. Om de hitte uit je mond te krijgen werkt brood of rijst heel goed omdat  het de cayenne als het ware opzuigt.

EN: Pepper Garland

Drying chilli peppers is a good way to conserve remaining peppers. And it is decorative too.
My toddler loves crafting and cooking so he sat at the table right away when I put things on the table. He loved to help.

I gave him a blunt needle to use, but it’s still a needle, so you’ve got to stay with your toddler the whole time.
For him it was easier to prick a chilli pepper on the needle while this was lying on the table, than when he was holding the pepper.
When he got bored of the pricking, it was fun to thread the pepper to the string after I pierced them.

Tip if you’re going to do it yourself:
– Make sure you have dry bread or white rice at hand in case your toddler decides to try a pepper. Bread or rice works very well because it sucks up the cayenne in your mouth.

Leave a Reply

