Glow in the dark cookies

Afgelopen weekend gaven vrienden een themafeestje: Alien.
Een uitgelezen gelegenheid om koekjes cadeau te doen. En een uitgelezen gelegenheid om te kijken of ik blacklight cookies kon maken.

Last weekend gave friends a theme party: Alien.
An excellent cookie gift opportunity and a great opportunity to see if I could make blacklight cookies

Ik had op Food Snots gelezen hoe zij blacklight cupcakes had gemaakt. Dus geen glow-in-the-dark!
Zij had hiervoor tonicwater gebruikt omdat de kinine bekent staat om zijn blacklight-werking.
Dit gaf mij het idee om Tonic te gebruiken in plaats van water voor de icing van koekjes.
Omdat Food Snots vermeldde dat alleen de witte frosting werkte met blacklight, heb ik ook geen kleurstof aan mijn icing toegevoegd en heb ik de gezichtjes op de koekjes simpel gehouden.

Zoals je op de foto’s kunt zien is het helaas niet gelukt😦
Je zag de koekjes een heeeeel klein beetje oplichten, met andere woorden: doordat er zo weinig vocht in icing zit, zit er te weinig kinine in de icing. En ik wil niet een centimeter dikke laag icing over mijn koekjes maken.
Helaas. Ik ben nu hard aan het nadenken over mogelijkheden, want het lijkt me zo leuk om blacklight koekjes te maken.

Ik heb al een paar website gevonden:
Glow in the dark party food
Glow in the dark food, kids in the kitchen
Hebben jullie nog andere suggesties?

On the blog of Food Snots was a how-to to blacklight cupcakes. Not glow-in-the-dark!
She had used tonic water, because Quinine is known for its blacklight effect.
This gave me the idea to substitute the water for Tonic in icing for the cookies.
Because Food Snots mentioned that only the white frosting worked with blacklight, I did not dye my icing.
As you can see the pictures it did not work😦
You saw a little bit of blacklight reaction on the cookies, but only slightly. In other words, because there is so little moisture in the icing, there is too little quinine in the icing. Unfortunately. And I do not like a centimeter thick layer of icing over my cookies.
 I am now thinking hard about other possibilities, because it seems so nice to make blacklight cookies.
I found some other blogs
Glow in the dark party food
Glow in the dark food, kids in the kitchen
Do you have suggestions?

Leave a Reply

