Geschenkendoosje van melkpak/ giftbox out of a milk carton

Laatst heb ik dit zeepdoosje van een plastic melkpak gefreubeld.
Omdat ik dit ook een ontzettend leuke vorm vind om cadeautjes in te verpakken, zet ik hem bij deze op mijn blog.

Lately I’ve made this soapbox out of a plastic milk jug. Because it is also a nice box for gifts, I thought I’d share it on my blog.Benodigheden:
– Melkpak van 2 liter
– Schaar
– Zelfklevend klitteband
Ik heb op de foto op een van de melkpakken de knipranden getekend, zodat je een idee hebt hoe je moet knippen.

Knip langs alle zwarte lijnen. Vouw dan de korte smalle kanten naar binnen (A). En vouw daarna pas de lange breedde kanten naar binnen (B+C). Plak op de bovenkant van B een stukje klitteband en plak op de onderkant van C het andere stukje klitteband.

Deze melkpakken heeft vervolgens twee ‘vakjes’ waarin je dus twee stukjes zeep neer kunt leggen. Vooral de zeepjes van Lush passen hier perfect in. Handig als je wilt afwisselen.

Like me op Facebook of volg me op bloglovin om instant berichten te krijgen van nieuwe fun food ideeen!

Please give me a “like” on Facebook or follow me on bloglovin to get instant notifications of new fun food ideas!

Lately I’ve made this soapbox out of a plastic milkcarton.
Because it is also a nice box for gifts, I share it on my blog.

Supplies:
– Milkcarton of 2 liters,
– Siccors
– self-adhesive velcro
I’ve drawn the cutting edges on one of the cartons, to give you an idea.

Cut past al the black lines.
Fold the smaller sides inside (A). After that you fold the langer sides inside (B+C).
Put some self-adhesive velcro on the top of B and the bottom of C.
You might want to put a heavy book on the box for a few hours so the box stays in this shape.

These milkcartons have two compartments on the bottom, so you can put two pieces of soap in the same box (for example the pieces of Lush soap). Ideal for variation.

6 responses to “Geschenkendoosje van melkpak/ giftbox out of a milk carton

  1. wat een grappig idee, die ga ik onthouden. Wij slijten die 2 literpakken bij de vleet😉 Al hergebruik ik ze normaal gezien op een andere manier: Ik knip de bovenkant eraf (gaat in de zak voor het plastic), spoel de fles om en zet hem op het aanrecht als afvalbakje🙂
    maar dit is toch wel een stuk leuker natuurlijk!

    groetjes,

  2. wat een leuk idee wij driken thuis ook liters melk ik gebruik de kannen ook wel voor andere dingen anders verzamel ik ze appart bij het plastick maar dit is ook een leuk idee😉 dank je wel

    gr patricia

  3. Heel leuk idee! Ik wil het zelf ook maken, maar met het melkpak hier voor me, begrijp ik niet hoe je het geknipt hebt.
    Zou je het misschien iets duidelijker kunnen uitleggen (knippen en vouwen)?

Leave a Reply

