(kinder)traktaties koekjes en cupcakes

Bij onze verjaardagen van vorige week hoorden ook traktaties voor op de creche en wat lekkers bij de koffie op het werk.

I did some baking for my co-workers and the kindergarden of my toddler, because of our birthdays last week.

Voor de creche vind ik het leuk om wat lekkers te maken en een klein cadeautjes te kopen.
Als traktatie heb ik koekjes gemaakt met een grote drie erin. Deze methode heet cut-in-cut-out. En is heerlijk simpel om met een geweldig resultaat.
Voor de creche ben ik altijd een beetje voorzichtig met teveel kleurstoffen en suikers.
Doordat ik dit met deeg van vanille en deeg met cacoapoeder heb gemaakt, zit er alleen natuurlijke kleurstoffen in. En ik heb het suikergehalte ook meteen laag gehouden.

De cadeautjes waren dit jaar in afmeting groot, maar in prijs niet. Lang leve de Zeeman.
Mooie stempeltjes gemaakt door stukjes foam op een ander stukje foam te plakken en dan stempelen maar op de etiketjes.
Dit was een leuk crea-werkje om met mijn kleine drop samen te doen.

Voor mijn werk heb ik cupcakes gebakken.
Meteen heb ik de truc van die cupcake-workshop toegepast en na het bakken een bakplaat op het cupcakeblik gelegd.
Het resultaat is prachtig platte cupcakes! Een aanrader.

For the kindergarden I made cookies with the cut-in-cut-out technic. A simple technick for great looking cookies.
For my co-workers I baked and decorated some cupcakes.

One response to “(kinder)traktaties koekjes en cupcakes

Leave a Reply

