Sokken-Sneeuwmannetjes/ Sock snowmen

DSC04929

Op facebook kwam ik een plaatje van een sokkensneeuwmannetje tegen.
Er zat geen werkbeschrijving bij, maar binnen een uurtje had ik zelf bedacht
hoe ik het zelf waarschijnlijk wel kon maken. Dit is het resultaat

I stumbled upon a picture of sock snowmen on facebook.
Unfortunately without a description, but within the hour I figured out myself how to make them.
This is the result.

I haat naaien, omdat ik daar heel slordig in ben, dus mijn ontwerp is zonder naaien. Maar waarschijnlijk zijn alle sok-sneeuwmannetjes zonder naaien🙂
Dus de volgende dag op naar de Zeeman om kindersokken te kopen.
En dit is het resultaat; een leuk zelfgemaakt cadeautje voor de feestdagen.

Om dit te maken heb je nodig:
– Witte sokken en gekleurde sokken
– Rijst als vulmiddel
– Touw
– restjes gekleurde foam sheets voor de oogjes, neus en knoopjes

Ik heb een fotocollage als werkbeschrijving gemaakt:
Zonder naaien, en je bent in tien minuutjes klaar.

sneeuwmannetjes
It turned out to be really easy.
I hate sewing, because I’m dreadful at it, and I do not have the patience for it, so my design is without sewing. But probably all the sock snowmen are without sewing J

I bought childrens’ socks at a discount store, and made them in a few minutes each.
A great homemade gift for the holiday season.

This is what you need:
– White socks and designed coloured socks
– Rice as filling
– rope
– scraps of foam sheets for the eyes, nose and buttons

I made a photo collage as a work description.

Please give me a “like” on Facebook or follow me on bloglovin to get instant notifications of new fun (food) ideas!

Visit thecsiproject.com

7 responses to “Sokken-Sneeuwmannetjes/ Sock snowmen

  1. Ik had een idee gezien waarbij je alles eerst zelf nog moest gaan breien, maar dan ga ik toch voor dit hier hoor, veel vlugger klaar en MOOI!!!!! Dankjewel voor dit leuke idee.
    Marian

  2. Super goed gedaan en leuker en makkelijker als dat ik gevonden had op Pinterest!
    mag ik hem pinnen (met je blog adres natuurlijk erbij als bronvermelding)?
    groetjes karin

    • Pinnen is altijd goed.
      Wat is jouw pintrest-naam? Dan kan ik jouw board gaan volgen. Als je dit leuk vind, heb je vast nog meer dingen gepint die ik ook leuk vind.

Leave a Reply

