Tomaten-verrassing-bommetjes + Wedstrijd Accidental Foodies

DSC04204Ik vond het weer eens tijd worden voor een wedstrijd.
Vinden jullie ook niet?

De prijs van deze give-away is voor alle foodies onder ons erg leuk. Dus eigenlijk voor ons allemaal.
Het boek Accidental Foodies. Ik heb het boek zelf ook, en hij is erg leuk.

It is time for a give-away. The book is in dutch, so the give away is only accessible for Dutch readers.

accidental foodieDit is mooi koffietafelboek met allemaal interviews met culinaire grootheden. Van Jamie Oliver tot Antonio Carluccio.
En er staan uiteraard per kok een aantal heerlijke recepten bij.
Mijn favoriete recept is die van Kevin Gould:
Tomaten met Liefdesinjectie, waarbij hij cherrytomaatjes vult met een mengsel van wodka, tabasco en worcestersaus.
Leuk voor een feestje.

Ik heb hier zelf een keer een kindvriendelijke variatie van gemaakt:
Tomaatjes met roomkaasinjectie:
– 12 cherrytomaatjes
– 50 gram roomkaas
– handje fijngesnede tuinkruiden
– plastic injectiespuit met dunne spuit (bij de apotheek te koop)

cherrytomaatjesBereiding:
– Onttrek met de lege injectiespuit via het groene kroontje zoveel mogelijk sap uit elke tomaat.
– Meng de roomkaas en de tuinkruiden met 3 eetlepels water, totdat de roomkaas de consistentie heeft van boerenyoghurt.
– Vul de injectiespuit met de roomkaas en spuit die in de cherrytomaatjes.

Let op: Spuit ze niet te vol.

Wedstrijd
Wat moet je doen om kans te maken?
1. Plaats in het reactieveld antwoord op de volgende vraag: Wie is jouw favoriete foodie. Dat mag een kok zijn, een blogger, een recensent.
+ Volg mij op facebook OF volg mij via de nieuwsflitsen
2. Iedereen die de wedstrijd deelt op facebook krijgt een extra lootje, dus dan maak je extra kans. (share)

Je kan tot en met zondag 24 februari 23.59 uur meedoen. Op maandag 25 februari zal ik random 1 winnaar loten.

N.B. Je kan mee doen als je woonachtig bent in Nederland.

Meer prijsvragen? Kijk op PrijzenZolder of Prijsvragen.nl

18 responses to “Tomaten-verrassing-bommetjes + Wedstrijd Accidental Foodies

  1. Sinds enige tijd is Karin Luiten van “Koken met Karin” mijn favoriete foodie. Haar boeken zijn uitdagend, maar niet te lastig, inspirerend en prikkelen mij tot het maken van allerlei zaken die ik eerst niet deed. Ik maak daarmee indruk bij mijzelf, mijn gezin en onze gasten. Ook de bio-winkel frequenteer ik veelvuldig (vandaag nog lavendel gekocht voor lavendelcakejes). Via haar weblog, twitter, facebook en you tube (waarop ze allerlei instructiefilmpjes plaatst) maakt ze een soort persoonlijke connectie met haar lezers en volgers. Ik ben fan!!

    • En nu blijk ik ook nog het boek Accidental Foodies
      gewonnen te hebben!! Dank je wel Miss Gefreubel. Ben er hartstikke blij mee!!!

  2. Ik heb 2 favorieten op het moment. De eerste is Karin Luiten van “Koken met Karin”. Elke maandag kijk ik op haar website voor het nieuwste recept en ik heb er een berg opgeslagen om zelf uit te proberen. Alles puur natuur en dat vind ik zo fijn. Heb vorige week haar goulash recept als basis gebruikt en hij is goddelijk geworden, zonder pakjes en zakjes! En mijn2e favoriet heb ik recent ontdekt: Kyra de Vreeze. Ze is zelf een vegan, maar inspireert mij als niet vegan op allerlei manier om zonder vlees aan de slag te willen🙂

  3. Mijn favo foodie is een onbekend iemand. Namelijk mijn moeder. Van een paar restjes of bij elkaar geraapte spullen kan zij de meest bijzondere gerechten maken. Beroemd en berucht zijn haar gehaktballen, gehakt in koolbladeren, boerenkool en tomatensoep. En natuurlijk gaat het wel eens mis, maar dat is juist ook zo leuk. Heerlijk misvormde oliebollen eten of ontplofte overschotel. Mijn moeder is mijn inspiratiebron, niet alleen met koken. En als ik eerlijk mag zijn doet zij zeker niet onder voor Jamie, Ainsley, Nigella of Bill.

  4. Voor mij is dat Jamie Oliver, de vrolijkheid en inspiratie in zijn programma’s werken erg aanstekelijk. Met zijn lekkere recepten van simpel en snel tot de uitgebreide hij brengt het altijd op zo leuke manier

  5. Mijn favoriete foodie is Levine van de blog uit de keuken van Levine. Wat een liefde voor brood en bakken en koken! Ik bak regelmatig een brood of wat lekkers uit haar receptenlijst en ze lukken stuk voor stuk!

  6. Voor mij is mijn favoriete kok Jeroen Meeus, Hij brengt hele, lekkere gerechten in “Dagelijkse kost” en heeft een toppie programma!

  7. mijn favoriete foodie is Claudia Roden.
    geweldige receptuur uit de (joods)mediterrane keuken met uitgebreide achtergrond informatie

  8. Jamie Oliver, ik geniet van de manier waarop hij met heel veel gemak lastige recepten maak, al zijn de 15 minuten recepten bij mij echt 1 uurs recepten.

  9. Ik vind de recepten van Jamie Oliver erg bruikbaar en ook koken met Karin. Ik kook graag met de basis en heb dus geen pakjes en zakjes in huis. Ik gebruik zelfs geen bouillonblokjes!!

Leave a Reply

