Eierkoek zeilbootje

DSC05143

Eierkoeken zijn een ideale snack voor tussendoor.
Al vind ik de normale eierkoeken vaak wel wat groot voor een peuter. Niet dat mijn kleine drop het daar mee eens is, want die eet graag en veel.
Gelukkig kwam ik laatst mini-eierkoeken tegen bij de Albert Hein. Deze zijn ongeveer de helft in grootte ten opzichte van het normale formaat. Ideaal dus.
En je kan een eierkoek ook nog eens heel snel omtoveren tot een stukje fun food.

In dit geval heb ik een bootje gemaakt.
De helften heb ik met een beetje roomkaas aan elkaar geplakt.
En dit kan natuurlijk ook makkelijk als traktatie voor school gemaakt worden.

Tip:
– Gebruik dunne rietje ipv sateprikkers als mast. Dit is net een stukje minder gevaarlijk voor peuters en kleuters.
– Je kan ook ouwel gebruiken als mast ipv gewoon gekleurd papier.
– Vervang de ronde ‘cornflakes’ voor smarties voor een kleurrijk effect.

PS
Wil je niks missen, dan kun mijn blog ook volgen op facebook, bloglovin of je inschrijven voor de email-updates. Dan hoef je nooit meer een update te missen!!!

2 responses to “Eierkoek zeilbootje

Leave a Reply

