Food And Drinks herleeft op de BBC

Is het jullie al opgevallen dat de BBC sinds kort op maandagavond het programma Food & Drink uitzend?

Het schijnt al een heel oud programma te zijn, waarvan het concept nu weer van de plank is gehaald.
Er zijn nieuwe presentatoren en nieuwe items.
Het idee is als volgt:
– je hebt een food-presentator die de boel aan mekaar kookt en praat: Michel Roux Jr.
– een wijnkenner die daar de juiste wijnen bij uitkiest: Kate Goodman.
– een gast die ook nog leuk kan mee praten op het gebied van Food & Wine. Zo was Marry Berry vorige week te gast.
– én een serie korte reportages.
En dat alles in een half uur.
bbcFood

Ik heb de eerste twee aflevering gezien.
Ik heb de oude serie dus nooit gezien. Dus daar kan ik het niet mee vergelijken.
De kookkunsten en uitleg van Michelle waren geweldig, en ook de uitleg van  Kate over de wijn was heel leerzaam, maar de reportages werden wat mij betreft wat te weinig uitgediept.
Ook merk ik dat Michelle een tv-kok aan het worden is. Hij is al jaren de vaste presentator van aster Chef Proffesionals. En gezien zijn michellin ster, vond ik dit heel intressant, want je krijgt wel echt respect voor zijn kennis en kunde. Ik heb dus ook niet echt de neiging om dat na te doen. Das toch net een paar niveautjes te hoog gegrepen.
Maar nu ik hem zoveel op tv zie, vraag ik me af hoeveel tijd hij nog in zijn restaurants besteedt. Zou jij niet willen dat de ster chef van het ster restaurant zoveel mogelijk aanwezig is als je daar gaat eten?

Als je van snel schakelen houdt en je bent een lekkerbek, dan is dit jouw programma.
Kijk dan maandagavond naar BBC2 van  21:30 tot 22:00.

Leave a Reply

