Favoriete goodie + uitslag wedstrijd

Twee weken geleden heb ik een wedstrijd uitgeschreven waarbij je het Boek Accidental Foodies kon winnen.
Ik heb jullie gevraagd wie jullie favoriete foodie is.
Maar wat zijn mijn favorieten?

Buitenland
Net als bij een aantal van jullie, is Jamie Oliver al jaren mijn internationale favoriet.
Met name omdat zijn recepten heel toegankelijk zijn en meestal niet al te moeilijk.
Zijn 15 minuten zijn helaas niet mijn 15 minuten, maar daar lees ik inmiddels wel omheen.
Maar je weet wel altijd zeker dat je met de ingredienten uit zijn recept een smakelijk gerecht op tafel kan zetten.
En zelfs als je niet alles in huis hebt en één of twee ingredienten voor iets anders vervangt, lukt het meestal ook nog wel.
O ja, en niet onbelangrijk: hij streeft er naar om kinderen en volwassenen gezond te laten eten, maar wel met smaak.
Dat probeer ik te bereiken met mijn fun food creaties.

Binnenland
Ik heb ook nog een nationale favoriet:
Janneke Vreugdenhill.
Zij schrijft gewoon over dingen die ik ook intressant vind. Toegankelijk en met een behoorlijke dosis humor.
Een paar jaar geleden schreef zij ook dagelijks voor de NRC-next. En ik maakte bijna één keer in de week wel een recept uit haar collums.
En nog steeds lees ik graag haar collums. Maar nu heb ik teveel recepten op stapel liggen van anderen om te proberen
Ik vind namelijk de reacties die op het web worden gegeven op haar collum vaak net zo intressant.

Winnaar:
En dan natuurlijk het belangrijkste van deze post; de winnaar.
De winnaar is Olga geworden. Zij heeft een mailtje ontvangen.
Ik heb mijn onafhankelijke jury, in de vorm van mijn kleine drop een naam laten omcirkelen.
Binnen een week of drie komt er weer een nieuwe wedstrijd online met een leuke gadget uit Amerika.
Wat is een leuke vraag om dan te laten beantwoorden?

Leave a Reply

