7 makkelijke manieren om cupcakes te decoreren

Cupcakes zijn in.
Maar meestal ben ik mega geintimiteerd als ik de creaties van anderen zie, waardoor ik ze niet snel zou maken om te trakteren enzo.
Dus als je niet zo’n keukenwonder bent, of als je net als ik niet zo veel geduld hebt; heb ik hierbij een aantal ideeen op een rij gezet hoe je met niet al te veel moeite leuke cupcakes kan maken.

Je kan natuurlijk met marsepein of fondant in een mold (silicone vorm) de meest mooie creaties makkelijk maken. Maar je kan ook mooie dingen maken zonder bijzonder keukengerei te kopen.

Ik heb zelf bijvoorbeeld al een keer twee kleuren cupcakes gemaakt.DSC03329
Het enige bijzondere wat je hier voor nodig hebt, is voedingskleurstof. Als spuitzakje kun je namelijk gewoon een ziplock zakje gebruiken.
Je kan op deze manier allerlei patroontjes maken. Van polka dots tot streepjes, maar ook gezichtjes.

Maar wat dacht je van deze vijvertjes van easy cupcake.
Je kunt dit gewoon met vissnoepjes maken. cupcake fishingpole

Of als je kind gek is van monsters en aliens, kun je met marshmellows deze monsters van celebration maken.

cupcake -monsterminiprimary

Een van mijn favorieten is deze rups van gekleurde cupcakejes van Two Savy Sisters. Ik vind dit zo schattig. Dit zou leuk zijn in plaats van een verjaardags taart.cupcake catapiller

Deze visjes van Take the Cake kosten tijd om te maken, maar misschien willen de kids wel helpen om de smarties op kleur te sorteren.
cupcake fish

En voor wat meer volwassen cakejes kun je met snoepjes ook heel makkelijk fruitvormen maken. Kijk maar op Bake Decorate Celebrate!
cupcakes fruitful

En als je de kinderen graag wil laten helpen zou je deze spinnenwebben kunnen maken als trakatie. Op My Little Blessings wordt nog het uitgelegd.cupcake spider

O ja, een voorbeeld van een mold die je op internet kunt kopen. Bijvoorbeeld bij Etsy.
cupcake mold

PS Wil je niks missen, dan kun mijn blog volgen op facebook, bloglovin of je inschrijven voor de email-updates. Dan hoef je nooit meer een update te missen!!!

One response to “7 makkelijke manieren om cupcakes te decoreren

Leave a Reply

